Το Facebook ασκεί πίεση στους διαφημιστές για την κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών
Το Facebook έχει κάνει κάποια δειλά βήματα για να εμποδίσει τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα σας χωρίς δεύτερη σκέψη για τη δημιουργία εξατομικευμένων διαφημίσεων, αλλά τώρα μπορεί να τους ασκήσει πίεση για να συμπεριφέρονται πιο σωστά.
Από τις 28 Φεβρουαρίου, στο Facebook στην ερώτηση “γιατί βλέπω αυτή τη διαφήμιση;” (εμφανίζεται όταν πάτε να κλείσετε την διαφήμιση) θα σας ενημερώνει για το ποιος (αν υπήρξε κάποιος) δημοσίευσε τα στοιχεία επικοινωνίας σας, γεγονός που σας οδήγησε στο “γήπεδο” των διαδικτυακών πωλήσεων. Θα γνωρίζετε αν προέρχεται απευθείας από την πηγή, όπως για παράδειγμα ένα κατάστημα λιανικής στο οποίο έχετε δώσει τα στοιχεία σας, ή εάν η εταιρεία βασίστηκε σε έναν εξωτερικό συνεργάτη της για τη συλλογή των δεδομένων.
Προηγουμένως, το Facebook έδειχνε μόνο ποια εταιρεία χρησιμοποιεί τις πληροφορίες επικοινωνίας.
Αυτό από μόνο του δεν θα σταματήσει εντελώς την κακή χρήση των προσωπικών δεδομένων. Θα πρέπει, ωστόσο, να εξηγεί πώς οι διαφημιζόμενοι έλαβαν τα δεδομένα σας και με αυτό τον τρόπο θα σας δώσουν περισσότερες πιθανότητες να περιορίσετε την πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα σας στο μέλλον. Η ιστοσελίδα TechCrunch σημείωσε επίσης ότι θα μπορούσε να βοηθήσει το Facebook να εντοπίζει τους διαφημιστικούς συνεργάτες οι οποίοι δημοσιοποιούν σε τρίτους προσωπικές πληροφορίες χωρίς την συγκατάθεση των χρηστών και αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να αναγκάζει τις αδίστακτες εταιρείες να σκέφτονται δύο φορές τη συλλογή πληροφοριών των χρηστών, χωρίς να τους ρωτούν.
Ενώ το Facebook μπορεί να μην είναι τόσο διαφανές όσο θα θέλαμε με τις πολιτικές των διαφημίσεων, αυτό θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.