minoanDesign
LOADING
Παραδοσιακή η διαδικτυακή διαφήμιση ?

Παραδοσιακή η διαδικτυακή διαφήμιση ?

Αν και πολλοί μέχρι σήμερα έχουν τις παλιές αντιλήψεις θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τις διαφορές μεταξύ της παραδοσιακής και της διαδικτυακής διαφήμισης.

Αυτό το άρθρο δημιουργήθηκε ύστερα από επανειλημμένες αναφορές των πελατών της minoanDesign για το στυλ του marketing που χρησιμοποιούσαν και τα αυξημένα ποσά διαφήμισης!

Το επιχειρηματικό μοντέλο της διαφήμισης στον έντυπο τύπο, στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, έχει αδιαμφισβήτητα λειτουργήσει αποδοτικά εδώ και πολύ καιρό στην Ελλάδα. Πρόκειται μάλιστα για την κύρια πηγή εσόδων τόσο για τον έντυπο τύπο όσο και για το ραδιόφωνο τηλεόραση.

Η αλήθεια είναι πως μέχρι προσφάτως, η πορεία των διαφημιστικών επενδύσεων στο Internet στην Ελλάδα δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική, καθώς ελάχιστες εταιρίες επένδυαν στο Internet και στο Online marketing.

Στην πραγματικότητα η μειωμένη διαφημιστική διαδικτυακή επένδυση δεν οφείλεται σε κάποιο εγγενές πρόβλημα του Internet, αλλά στον πεπαλαιωμένο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζαμε αυτό το μέσο.

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα χαρακτηριστικά των παραδοσιακών μεθόδων διαφημιστικής προβολής, πώς αξιοποιούμε σήμερα διαφημιστικά το Internet και γιατι ο τρόπος αξιοποίησής του είναι ο αποδοτικότερος:

Τηλεόραση και Ραδιόφωνο

Μέχρι τώρα, ήταν στο επίκεντρο της διαφημιστικής προβολής και συγκέντρωναν (ειδικά η τηλεόραση) την πλειοψηφία των διαφημιστικών κονδυλίων. Μια γρήγορη ματιά αρκεί για να παρατηρήσουμε ότι σε αυτά τα μέσα το κοινό είναι παθητικό.

Τα μέσα αυτά απευθύνονται σε σχετικά ανομοιογενές κοινό οι προτιμήσεις του οποίου συμπεραίνονται από δημογραφικά και ψυχογραφικά στοιχεία.

Πολύ λίγες εκπομπές έχουν τόσο εξειδικευμένο αντικείμενο ώστε να συμπεραίνονται από αυτό συγκεκριμένες καταναλωτικές προτιμήσεις (π.χ. όσοι παρακολουθούν κάποια εκπομπή για το αυτοκίνητο έχουν πολλές πιθανότητες να αγοράσουν ανάλογα προϊόντα όπως αυτοκίνητα, αξεσουάρ, οδική βοήθεια κ.λπ.).

Δυστυχώς όμως, οι περισσότερες εκπομπές έχουν πολύ γενικό αντικείμενο και η εξαγωγή συμπερασμάτων για τα χαρακτηριστικά του κοινού και για τα προϊόντα που πρέπει να διαφημίσουμε σε αυτό γίνεται με έμμεσο τρόπο. (π.χ. τα αθλητικά παρακολουθούνται κυρίως από άντρες, άρα αξίζει τον κόπο να διαφημίσουμε εκεί αφρό ξυρίσματος).

Έντυπα (Εφημερίδες και Περιοδικά)

Προσφέρουν μια αξιόλογη εναλλακτική πρόταση προβολής, συνήθως για πιο εξειδικευμένα προϊόντα.

Στα έντυπα οι αναγνώστες είναι πιο συνειδητοποιημένοι. Τα διαφημιστικά μηνύματα τοποθετούνται σε τέτοια σημεία που είναι δύσκολο να τα αποφύγεις. Συνήθως οι διαφημίσεις είναι διεσπαρμένες μέσα στις σελίδες με τέτοιο τρόπο ώστε το μάτι του αναγνώστη να πέφτει υποχρεωτικά επάνω τους (π.χ. βρίσκονται στη δεξιά σελίδα, ή ανάμεσα στο κείμενο).

Παρολαυτά εάν εξαιρέσουμε κάποια έντυπα τα οποία απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό μεσώ του υλικού τους, η διαφήμιση στα έντυπα δεν είναι αρκετά στοχευμενη και πλέον με την δύναμη του διαδικτύου θεωρείται ασύμφορη και θα εξηγήσουμε παρακάτω τους λόγους.

Η διαφήμιση στο Internet σήμερα (Digital Marketing)

Αν και το διαδίκτυο έχει πολλές και πρωτότυπες εφαρμογές, η αξία του ως διαφημιστικό μέσο δεν έχει αναγνωριστεί ακόμη από όλους. Μελετώντας τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν το Internet οι χρήστες αλλά και οι επιχειρήσεις θα παρατηρήσουμε ότι:

Το κοινό είναι ενεργό. Κάθε στιγμή ο χρήστης έχει στην διάθεση του μια τεράστια βιβλιοθήκη πληροφοριών που του επιτρέπουν να ψάξει και να βρει άμεσα οτιδήποτε ζητήσει, είτε πρόκειται για προϊόν, είτε για υπηρεσίες, είτε για πληροφορίες!

Οι χρήστες του διαδικτύου είναι ήρεμοι και χαλαροί. Η πρόσβαση στο Internet γίνεται συνήθως μέσω Η/Υ η μέσω έξυπνων τηλεφώνων smartphones μέσα από τα οποία ο χρήστης αναζητά εύκολα από όπου και να είναι αυτό που θέλει.

Εδώ έχουμε κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα διαφήμισης. Μεσώ εξειδικευμένων στρατηγικών προώθησης ιστοσελίδων και προβολής έχουμε την δυνατότητα να προσελκύσουμε ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ στοχευμένο κοινό πελατών.

Για παράδειγμα φανταστείτε έναν χρήστη να κάνει αναζήτηση για αγορά ηλιακού θερμοσίφωνα και να βρίσκετε η ιστοσελίδα της εταιρείας σας στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης με ένα έξυπνο και σύντομο κείμενο διαφήμισης. Αυτός ο χρήστης από την στιγμή που θα κάνει μια γρήγορη ερεύνα τιμών είναι σίγουρα ένας πιθανός πελάτης, έστω και μελλοντικός.

Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να σας αναφέρουμε ότι το κόστος των έντυπων ραδιοτηλεοπτικών μέσων είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ σχετικά με μια διαδικτυακή διαφήμιση!

Φυσικά, όπως σε όλα τα διαφημιστικά μέσα, υπάρχουν και μειονεκτήματα. Το κυριότερο από αυτά είναι πως ο πιθανός σας πελάτης δεν θέλει να διαβάσει ένα άρθρο σαν αυτό που διαβάζετε τώρα, ώστε να καταλήξει σε ενδεχόμενη αγορά. Πρέπει να καταλάβει σε ένα πολύ σύντομο και έξυπνο κείμενο, τον που λόγο αξίζει να επιλέξει την εταιρεία σας, σε σχέση με κάποιον ανταγωνιστή.

Το παραπάνω παράδειγμα, αλλά και πολλά άλλα μας διδάσκουν ότι όσοι επιθυμούν να ασχοληθούν ενεργά με τη διαφήμιση και προώθηση στο διαδίκτυο πρέπει να υιοθετήσουν μια πρωτότυπη στρατηγική η οποία θα είναι ειδικά προσαρμοσμένη στις ανάγκες αυτού του νέου και πολύ ιδιόμορφου μέσου.

Εμείς μπορούμε να δηλώσουμε με βεβαιότητα και υπευθυνότητα ότι πολλοί από τους πελάτες μας πλέον βασίζονται ΜΟΝΟ στην προσέλκυση πελατών μέσω διαδικτύου και δηλώνουν απόλυτα ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα!

Σίγουρα το μέλλον της διαφήμισης ανήκει στο διαδίκτυο! Εαν θέλετε να το εκμεταλλευτείτε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!